-
chcem pomôcť, ale neviem akoDobrý deň, začala som robiť v detskom domove ako špeciálny pedagóg a mám chlapca s poruchou sluchu - nie vrodenou. Je to chlapec, kt. momentálne navštevuje 2. ročník ŠZŠ, okrem iného má aj ADHD, načúvací aparát odmieta nosiť. Čiže spolupráca veľmi veľmi ťažká. Slovná zásoba takmer nulová - ak mu ukazujem obrázky nevie pomenovať takmer nič - zväčša ani veci bežnej potreby. Navyše je nervózny, že on nevie čítať a on to robiť nebude - opakujem nečíta, len pomenuváva obrázky - chápem, že je frustrovaný, lebo má pocit, že to nevie. Vôbec netuším ako s ním pracovať, ako ho motivovať (namotivovať sa dá skutočne len na pár minút). Ako s ním komunikovať, lebo stále len kričím, gestikulujem a snažím sa ho udržať aspoň 15 min pri nejakej činnosti. ďakujem za každú hodnotnú radu.
Komentáre (4)